Helena

Våga lev din dröm

lördagsmorgon

Publicerad 2012-04-28 08:37:36 i Vardagsbabbel,

Heeej hej hallå! Jag vaknar halv åtta helt utan anledning en lördag (arbetsskada) dock inte vilken lördag som helst utan en otroligt fin lördag! Jag fick en sådan inspiration att jag letade upp en film på yubben om hur solhälsningen går till och satte på japansk harmony music, gick ner i vardagsrummet och körde. Det såg nog riktigt knas ut, men det var riktigt härligt. Solen värmer genom rutan, det är vår där ute och kroppen kommer igång. Det känns riktigt bra i kroppen faktiskt, man känner sig levande.

Gårkvllen gjorde att jag också kände mig levande. Träffade mina kära vänner, Jorunn, Kathrine, Malin och Louise (och Markus!) Det var så länge sedan vi sågs och Jorunn har vart borta sen innan jul och jag vet inte vad. Sjukt mysigt och helt okomplicerat att umgås. Så ska det vara och kommer alltid vara med dessa brudar!

Los planos för dagen är att plugga körkortsteori och träna. På kvällen ska jag till Tove som fyller 20 och det blir röj kan jag lova. Sover hos toppe gör jag garanterat. Bra saker som jag klarat av i veckan som varit är att jag fått iväg sökningen till barnhemmet i thailand efter mycket om och men, bokat gillinge och fixat mitt trassel schema inför nästa vecka, där ingen dag är den andra lik!

Lite avskrivning avklarad, funkar som rensning av hjärnan, ja. Nu ska jag göra ett teoritest på körkortonline.nu (fett bra sida!!) Hejdå och glad lördag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela