Helena

Våga lev din dröm

god fortsättning och sabai sabai

Publicerad 2012-12-25 15:13:45 i Vardagsbabbel,

Hej alla fina. Hoppas ni ätit er mätta och belåtna, skrattat åt rim, lyssnat på ”Vid den tiden utfärdade kejsar Augustus en förordning om att hela världen skulle skattskrivas", tänt ljus och allt annat mysigt. Det har iaf jag gjort. Och har jag inte gått upp minst två kilo skulle jag vara förvånad! En höjdpunkt var när jag skypade med hela tjocka släkten efter kalle (för dom) fick säga hej till alla (och vi är många, tror dom var 25-30st) "Hell dig du härliga julafton klara" fick jag också höra dom sjunga, min fina tenorkör jag har där hemma.
 
Imorgon beger jag mig till stranden!! WOOOP! För att träffa några av dom! Koh Chang here i come, ska bli sååå gött. Väskan är snart packad och klar, skriva-ut-biljett problem såklart och så har jag bokat till fel flygplats i bangkok. Men sabai sabai som vi så härligt säger här. Det löser sig. (Typ manana manana/hakkuna matata)
 
Visumet, sabai sabai, det fixade sig också. (Fast i ärlighetens namn var jag riktigt nervös) iaf, 60 nya dagar i thailand. Tjolahopp vilken lättnad, så den 19e eller 20e februari ska jag lämna landet!
Hoppas alla har det bra i fina snövädret! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela