Helena

Våga lev din dröm

Sweet december

Publicerad 2012-12-01 05:35:00 i Vardagsbabbel,

Nu har jag firat sweet december för första gången i mitt liv! Inte illa. Barbeque och allt, kändes som värsta sommarkalaset. Lärde ut sång och dans också. Har gjort ett nummer till carol of the bells och joy to the world, blev en bra mix mellan fett seriös musik och gospell, dom verkade tycka det var kul och det tyckte såklart jag också!
 
En annan sjukt rolig grej som har hänt är att jag har varit på New Life Center. Ett hem som tar emot unga fickor, ja barn, 12, 13 14åringar som har blivit utsatta för sex trafficing. Lurade att de ska sälja frukt på en marknad eller städa på en restaurang blir de sålda och slutar på bordeller, så himla hemskt. Några av de värsta historierna jag hört. 
 
Är ändå så otroligt glad att jag fick komma dit för alla dom flickor som fick komma till hemmet fick en ny start och ett försök till att börja om, så himla bra jobb. Sjukt värt. Är så stolt att Norrmalmskyrkan sponsrar, via Diakonia, såna här projekt!! Och vet ni vad det bästa är! Jag fick åka hem med föreståndaren till hemmet och jag kanske ska få komma dit igen, på onsdag, och lära ut dans till dessa tjejer!!! WOOOHOOO! Hoppas hoppas Hoppas!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela