Helena

Våga lev din dröm

härlig söndag

Publicerad 2012-02-12 18:58:18 i Vardagsbabbel,

Jag har haft en jättehärlig söndag i det finfina vädret. Promenix på isen med pojken och hunden, nybakta bröd och lite nödvändig inhandling! Blev en slant som rök, men det är grejer som jag behövt länge alltså!

Har kommit lite frammåt med Arika grejen också, mailade tillbaka till Thierry och sen ringde han, vi förde ett knackligt samtal på fransk-engelsk-svenska, men jag uppfattade Senegal, juli i två-tre veckor, val i februari, osäkert land, danslärare, han kommer till sverige den 24 februari , fika,. Haha, nervöst men kul! En tjej mailade tillbaka också som jag gett upp hoppet på, och hon ska också vara med på vårat fika/möte, hon är svensk så misstolkningar blir lite lättare att undvika då! Känns riktigt bra!

Toppelito och jag har kollat resor för i sommar också. Just nu är vi inne på Kroatien, har hört mycket fint om det landet. Att det är lite likt Grekland med alla paradis öar, fast inte lika mycket turister. Det vi vill komma till är hotell med frukost, närhet till lugn by med ett litet urval av olika restauranger, fin strand och pool. Om ni har ett kalasförslag så kan ni ju tipsa!
Haaaa det gött!

skola i senegal v.s. turist paradis i kroatien, va oliak det kan vara.

Kommentarer

Postat av: Anna Ternstrom

Publicerad 2012-02-19 20:53:06

Brela utanför Split är supermysigt!! Jag och några kompisar var där i somras, vi bodde på Villa Swiss precis vid stranden :)

Postat av: Helena

Publicerad 2012-02-27 17:59:50

Åh va härligt! jag ska kolla upp det! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela