Helena

Våga lev din dröm

järnbomben

Publicerad 2012-02-07 19:30:15 i Vardagsbabbel,

Till middag åt jag en riktig järnbomb, nämligen blodpudding! Sjukt gott, billigt och bra. Är så lätt att få järnbrist, och så enkelt att motverka den. Symptom på järnbrist är näsblod, eller att man känner sig trött och hängig. Nästan alla kvinnor får dessutom järnbrist under sin veeeecka. Så hoppla ha, här är några tips på mat med mycket järn!

  

Tänk också på att äta C-vitamin till dina järnprodukter. Då tar kroppen lättare upp järnet, idag åt vi blodapelsin, waaa va gott!

Nej nu ska jag dra iväg till dansiedans. TAGGA! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela