Helena

Våga lev din dröm

dansa dansa

Publicerad 2012-11-28 03:16:38 i Vardagsbabbel,

Idag ska det dansas! Har min nästan lediga dag som är tillägnad planering, vilket verkligen behövs. Jag ska lära ut julsånger till ungdommar och barn i helgen och dans. WIho. Så nu ska det letas musik och övas, mina gitirraskills måste bättras på också. Skriva pedagogiska lappar bör jag också göra, så att dom förstår vad som sjunger! Funderar på att lära ut någon svensk sång, eller om det bara är egoistiskt. Haha, vi får se!
 
Igår va en riktigt bra dag! Möte mellan 11-12, allt bestämdes med skjutsar och sånt. Gick igenom de första veckorna med olika läger och någon by osv.
Efter lunch med alla så skulle jag roa mig själv, tog en song teao, (typ taxi/busss) alldeles själv, blev så glad att han fattade att jag skulle till markanden och hur mycket jag skulle betala! haha! Gick omkring på marknad, köpte lite smått och gott, bl.a. en fin linneskjorta och ett par fladder byxor! Satt på ett café och pluggade Thai och skrev vykort. 
 
Kvällen spenderade jag på första Hostellet. Så härliga ungdommar! Ska bli jättekul att träffa dom varje vecka, nästa vecka ska jag lära ut en sång också. Wopido. Kul. 
 
Nu ska jag sätta fart! Hoppas det är bra med er alla! 
 
Bild från fredagsfrukt marknaden, den jag var på förra fredagen ni vet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela