Helena

Våga lev din dröm

En regäl update

Publicerad 2012-11-10 18:28:40 i Vardagsbabbel,

Hej alla vänner!
Nu kommer en regäl update. Dels för att det är kul att skriva av sig. Framförallt för att jag måste hålla mig uppe lite till. 
 
Igårkväll möttes jag på Chiang Mai's flygplats av fyra karener. Welcome Helena stog det så fint på en skylt och jättefina blommor hade dom också med sig! I den 30 gradigt varma kvällen tog vi oss i en van, sittandes på flaket (utan bälte såklart) till en restaurang där vi åt mat för 100 baht dvs 25 kr för fem personer(!!). Sjukt god mat dessutom. Jag kände mig så välkomnad och dom var så trevliga. Sen skjutsade dom mig till en svensk familj som jag ska spendera första veckan hos. Kvällen avrundades med melon och papaya.
 
Fina blommor, luktar uuunderbart
 
Trött gick jag och la mig 00 lokaltid, dvs kl 18 i svensk tid. Vaknar utvilad (trodde jag) kl 2! Big nono, ligger som en pigg liten lax till 5-6 tiden och tvingar en mycket trött mig själv att vakna vid halv nio när jag hör att dom andra äter frukost. Har gått bra att hålla sig vaken nu under dagen, tots nu två nätter med risig sömn. Nattens taktik blir att vara vaken längre, så att jag inte vaknar sådär dumt igen!
 
Dagen då, efter trevlig frukost så cyklade jag och Ulrika (mamman i familjen) iväg för att simma. Hur härligt som helst, bästa är att det är en vana jag kanske kommer kunna fortsätta med. Bassängen låg nämligen precis vid ett av Hostelen som jag ska hjälpa till på! Sola kunde man också göra och röd på näsan blev jag! Vi åt lunch och sen mötte jag Montagan som var i sverige som volontär för fem år sedan i norrmalmskyrkan! Hon visade mig runt lite och jag köpte en "ny" telefon med Thainr, och ett par sunglasses. yee. Sen åkte jag hem hit för att direkt åka till en av barnens konsert. FIka på kvällen, sälskapsspel och nu sitter jag här och ska vara vaken! Tjolahopp
Min nya mobil
 
En väldigt bra dag! Känns väldigt bra att vara här. Chiang Mai är en stor stad, över en miljon invånare, men det upplevs i mina ögon nästan som en by. Det är fullt med smågator och söta små saker. Haha. (Bra beskrivning)
 
Imorgon ska jag på min första Karengudstjänst, jag kommer inte att förstå någonting, haha! Kl 14 ska jag få vara med på tjej/kvinno snack/samtal med Ulrika på ett av Hostelen (fett spännande! Men även där kommer jag nog inte förstå något) Sen efter det är det internationell gudstjänst! Då kanske jag förstår!! Och om jag orkar efter det på kvällen kan Montagan följa mig till en Karenmarknad! 
 
Håll hårt i hatten, mycket händer! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela