Helena

Våga lev din dröm

fredag!

Publicerad 2012-11-23 05:25:22 i Vardagsbabbel,

Idag var jag uppe vid sju. Vi åkte iväg på en fredagsfrukt marknad! Köpte mango och annanas (mamuáng & sáparòt) hem köptes också granatäpple (thápthim) och melon (teengmoo, cantalupe) och massa saker jag inte vet namnet på, varken på svenska eller Thai!
Här är en bild från igår, tog bilder imorse också, men har inte hunnit ladda upp! Tror att det här är drakfrukt?
Vad som kommer här näst är att jag ska plugga Thai, åka på lektion och på kvällen ska jag åka till Ernviks på middag! Ska svänga förbi kontoret igen, för breven hade inte kommigt igår! Vet att dom postade från Sverige i måndags och onsdags förra veckan, borde ju komma fram tycker jag!
 
Idag har jag förresten passerat tvåveckors gränsen! Två veckor i Thailandet, känns som minst två månader! Haha, men jag tror att tiden kommer att gå fortare och fortare nu, nästa vecka kommer också kännas lång för att allt kommer vara nytt igen, men sen kommer det nog bara rulla snabbare och snabbare!
 
Åh, vet att det är julmarknad imorgon i kyrkan! Känns som ett skämt att det kan vara kallt och julstämning någonstans! Alla borde gå dit och mysa som kan! kl 11 börjar det! Knäcken är godast!! Hej på er sålänge!!
 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-11-23 17:57:44

Så kul att läsa och känna igen sig i mycket! Det verkar ju gå finfint med thaien och alla frukter ;) jag såg också massa bilder på facebook från lägret och det verkar ju vart toppen. Där var det flera av våra gamla elever, andra ungdomar man träffa och så Pii som du fick i telefonlistan. Bra att få kontakter så här i början! :) lycka till med nästa vecka! Kram :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela