Helena

Våga lev din dröm

Hej världen

Publicerad 2012-11-11 17:26:04 i Vardagsbabbel,

Idag har jag varit på min första Karengudstjänst! Ganska likt de jag är van vid med upplägg och så, bara det att allt var på karen så klart, fick en söt vän, Kiki (uttalas inte som Kicki) som översatte åt mig, dock var det ändå svårt att hänga med. Meen kul var det ändå! Fick hälsa på familjen jag ska bo hos sen också, spännande! (dom verkade väldigt snälla)
 
Efter det åkte jag med Ulrika till PowhKarenernas Hostel där vi hade tjejsnack. Uppskattade det jätte mycket, härliga tjejer/kvinnor med väldigt annorluna (samtidigt inte) perspektiv. Dit vill jag fler gånger, så mysig grupp. Tur att jag ska det också!
 
Sen åkte vi till internationella gudstjänsten, mm, engelska! Haha. Måste dock säga att det var mer annolunda än Karenernas gudstjänst. Fördommar spräks. Väldigt bra predikare, han var miljö och rättseaktivist. Han snackade i 50 min och det kändes som 10. Bra kille. Träffade en britt där som jag ska läsa Thai med imorgon. Han verkade väldigt trevlig så det bådar ju gott inför imorgon!
 
Imorgon börjar jag alltså med Thai, kanske ska vi åka och handla eller så kommer jag få studiematerial att läsa in.  Efter Thailektionen och middagen ska jag iaf få lära mig att handla på marknad. Hoho, kul! Tagga tagga pepp pepp! (Kanske badar imorgon också, får se) Hejsvejs! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela