Helena

Våga lev din dröm

Karen besöket

Publicerad 2012-11-27 03:13:31 i Vardagsbabbel,

Elefantparken låg alltså uppe i bergen, tog en timme att åka från Chiang Mai. När vi var klara med alla elefanterier så gick vi över floden på en hängbro och klättrade uppför beget. Där träffade vi några karener som familjen kände och vi satt på deras bambualtan och drack vatten, pratade och sjöng!
 
 
 

 
är dock lite svårt att hänga med i sånna här sammanhanf. Familjen är nämligen från Burma och har bara bott i Thailand i fem år, Så alla gäster som ständigt fyller huset och som dom här som vi besöte, pratar inte thai utan Burmesiska eller skowkaren. Så vet liksom inte vilket språk jag ska försöka lära mig! Men det kanske visar sig med tiden! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela