Helena

Våga lev din dröm

Nu var det ett tag sen

Publicerad 2012-11-21 04:20:32 i Vardagsbabbel,

Mycket har hänt! vet inte vart jag ska börja!
 
Lägret var galet bra, fick lära känna många som jag bara sagt hej till vid olika tillfällen. Jämfört med ett svenskt läger så var det ganska likt, men intensiteten var typ 100% mer, även om läger som jag är van vid brukar vara intensiva! Vi hade totalt 40 minuters fritid under hela helgen och dagen började kl 5 på morgonen och slutade 12 på natten! Hej hå va jag sov när jag kom hem! men som sagt, bra med alla människor, träffade många av dem som jag ska jobba med sen och det är ju bra att veta hur personerna är som man ska träffa, blir lättare att planera då liksom :)
 
Min födelsedag har också passerat. Den vart så mycket bättre än vad jag kunde förvänta mig! Började 00.00 när jag precis hade somnat så kom de tjejer jag lärt känna bäst och sjöng för mig, blev så himla glad. Senare på morgonen inför lägrets alla 100 deltagare blev jag lurad att jag gjort något fel, fick stå där och be om ursäkt och vips kom dom in med en kladdkaka med massor av ljus, blev såå chockad! Haha!
 
På kvällen tog Ernviks med mig på restaurang (utan att jag viste något) Tim var också med och två svenska volontärtjejer som var väldigt gulliga båda två. Dom hade med sig presenter från min familj, alltså sverige familj, och presenter från dem själva. Var så himla överraskad och glad, kunde inte sluta lee! Fick bl.a. en karentröja, en ljusblå, yippi! Så fin! :):)
 
Och det slutade inte där, när jag sedan bev hemskjutsad sent på kvällen så hade min nya familj, som jag bara träffade tre timmar förra fredagen, hängt upp massa ballonger, girlanger, blåste serpentiner och sjöng! Gäster och tårta hade dom också! Jag blev så firad, och jag känner mig så glad för det, alla hade verkligen ansträngt sig, man firar ju inte födelsedag här. Sen fick jag också höra svenska ja må hon leva av några av mina killar hemmifrån, pappa och johan först och sen toppe :) Bra avslut må jag säga!
 
 
Här har ni en bild på mig och min nya lillasyster, Pengpeng, sjukt söt! 
 
Igår var jag ute och sprag i området, idag tar jag mig nog till en bassäng som fins i närheten. 20 baht skulle det kosta, värt. Plugga Thai gör jag också förstås :) Har en adress hit nu också, så om man vil posta brev och brevväxla med mig så tar jag mig gärna den tiden! Hör av dig bara, PUSSSHEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela