Helena

Våga lev din dröm

Schemat

Publicerad 2012-11-10 18:40:00 i Vardagsbabbel,

Tänkte kluddra ner vad jag vet hittills. 
 
Här befinner jag mig till nästa fredag, sen flyttar jag till en Karenfamilj som jag nu vet namnet på men varken kan skriva eller uttala! Där ska jag bo resten av de fem månaderna.
På måndag börjar jag med Thai undervisning, (Montagan hämtar upp mig på motorcykel, yee) som jag fortsätter med de kommade två veckorna.
 
Sen kommer schemat se ut som följande (just nu) ;
M - day off
T - Visit Pwoh Karen Hostel. Teach english, music, dance, help with homework.
W - City Karen Baptist Church (activities, games)
T - Vitit KBC Hostel
F - Preparation for visiting villages /churches
S - Teach songs, English in City Karen Baptist Church
S - Join in worship, sundayschoool at City Karen Baptist Church
 
Med lite resor till Konferanser och byar i bergen blir detta optimaliii tror jag!
 
Allt är påverkbart och förändlingsbart och det förändras hela tiden. Och allt blir vad man gör det till. Jag tycker det verkar som en fett bra grund att utgå ifrån! Mycket (95%) vet jag inte ens vad det innebär. Vad jag vet nu är att jag ska satsa allt på att lära mig Thai, har bara 20 timmar och det är allt. Jag ska plugga som aldrig förr, punkt slut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela