Helena

Våga lev din dröm

tisdag

Publicerad 2012-11-27 03:34:00 i Vardagsbabbel,

Hej på er!
Så var det alltså tisdag idag. Igår hade jag min lediga dag, familjen åkte upp till Doi Sau Thep, ett berg på 2000 meter där man kunde se ut över hela Chiang Mai och massor av berg. Väldigt häftigt. Bilder kommer senare. Har en extrem träningsvärk i mina vader efter igår. Vi gick nämligen uppför en jättetrappa till ett tempel, sjukt jobbigt med min kondis och på sådär hög höjd, visar sig nu, haha! Måste ta tag i träningen!
 
På kvällen efter lite missförstånd hit och dit (första rikitga kulturkrock megamissförståndet faktiskt) så åkte jag iväg för att trffa min söta nya vän Tijor på Pwoh karen hostelet. Vi åt jordgubbar och annanas och sen var vi med och sjöng julsånger på Thi och karen, heja helena, haha!
 
Riktigt bra måndag alltså. Idag väntar ett möte kl 11 där allt ska planeras och bestämmas och ändras igen. Och sen börjar jag äntligen att förhoppningsvis göra lite nytta här! 
 
 
Bild från i söndags, efter gudstjänst och sångövning så gick jag, kiki, tim, bready och neathan på walking street,  (thanon doon) miicket trevligt. Hoppas alla har det bra! Heeej sålänge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela