Helena

Våga lev din dröm

torsdag

Publicerad 2012-11-15 15:40:06 i Vardagsbabbel,

Braa dag idag! Är helt slut nu för att jag gjort så många saker.
 
Började med att jag gick upp tidigare än jag någonsin gjort i detta land, klockan 7 på morgonen, haha! Följde med Ulrika till en sjö som låg precis nedanför berget. Var typ den coolaste springturen jag haft. Det började spöregna och det var massa moln som låg över det helt gröna berget och ja, det var typ som en actionfilm. Runt sjön var det massor av små bambuhyddor som fungerade som små restauranger. En stor buddha i guld spang jag också förbi sådär på strandkanten. Måste fota där någongång, man såg alltså inte ens i närheten av toppen på berget. Sjukt häftigt! Träningsverk i ljumsken har jag nu också, efter simning igår och spring idag!
 
Sen har jag pluggat, skrivit en rapport till skolan som jag snart ska posta in. Varit på lektion och sen var vi och handlade i ett gigantiskt köpcentrum. Jag tycker det är jobbigt att behöva köpa kläder som man inte riktigt vill ha. Köpte ett par, typ khikai (stavning?) shorts. För att jag kan liksom inte bara ha ett par, som jag har nu, att gå omkring i. Trodde att det skulle vara lite lättare att hitta rätt sorts kläder här, men det är det inte. Det är genomskinligt, för kort och urringat och inte bommull. -.- åh. jaja. Köpte i alla fall det där shortsen och känner mig lite som en djungelkvinna. Och så köpte jag en bommulsshorta.  Får uppmuntra mig med att det är billigt iaf!
 
Nu ska jag snart sova för jag är så trött! Imorgon flyttar jag och åker på läger!! Hihi! Hejsvejj!
Får en bild på min bror från Florida. Har inte hunnit fota här än, men det kommer! Fin är han iaf.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela