Helena

Våga lev din dröm

youghurt

Publicerad 2012-11-28 05:50:33 i Mat,

Håller på och kokar youghurt. Alla mjölkprodukter är dyra här, och att äta ris till frukost blir för jobbigt varenda dag, så har fått lära mig av Ulrika hur man ska göra. Sjukt lätt, sjukt gott, ska typ fortsätta med det i Sverige också!
 (Inte min bild)
Jag värmer 2 liter mjölk, tills första bubblan. Då ställer jag av kastrullen och det får svalna tills det är lite varmare än fingervarmt. Sen häller jag i typ 3 dl av naturell youghurt. Det är nämligen det störta förpakningen som finns att köpa. Blandar. Sen får det stå över dagen och bakterierna gör så att på kvällen har jag 2 liter youghurt istället! (2 liter och 3 dl för att vara petig) 
 
Och gott blir det! Imorgon ska jag äta youghurt med annanas och mangoo! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela