Helena

Våga lev din dröm

tunnelbanevagnen

Publicerad 2012-10-10 07:59:00 i Vardagsbabbel,

Världen och människorna är lite som en tunnelbanevagn i rusningstid.

Kring dörrarna är det fullt med folk, så fullt att alla inte ens kommer på. I gångarna är det glesare och på sittplatserna har man gott om plats och tar kanske till och med upp två säten .
Tänk va skönt för dom som har sittplats och inte behöver trängas med dom kring dörrarna.

Om vi nu överför bilden av tunnelbanan till jorden och resenärerna till jordens befolkning vill jag bara meddela att nästan hela Sveriges befolkning sitter ner och tar upp två säten. Och vi tittar inte ens upp och ser dom som inte får plats i tunnelbanevagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela