Helena

Våga lev din dröm

Glimtar från Bangkok

Publicerad 2013-04-02 16:34:48 i Vardagsbabbel,

Har nu också även upplevt Kungens sång på bio. Innan varje film på varje biograf står alla upp under sången i respekt. Precis som man gör varje morgon kl 8 och varje eftermiddag kl 18. Allt stannar till. Söndagmorgonen gick vi upp kl fem (ja ni hörde rätt) för att ta oss till en park så att jag skulle få uppleva det även i Bangkok. Hur alla, försäljre, motionärer, barn, gamla, alla stannar upp under sången. Står stilla och tysta i respekt och sedan fortsätter. Häftigt. Våra resor skedde även med buss, blev många felkörningar och extremt varmaturer. Men ja, 15 bath (3kr) för att åka buss en timme för tre personer, vad gör man inte. Frukost lunch och middag bestod av olika nudelstånd och marknader. Kul att verkligen uppleva stadslivet i Thailand till max. 
Sjukt sorgligt att säga hejdå sen. Jag begav mig till nattbussen mot Krabi, Tijor till natttåget mot Chiang Mai och Min till sin syster i utkanten av Bangkok. Bra dagar, bra avslut. Sista hejdået av vänner här. Vad som är skönt är att Thailand är ett relativt enkelt land att komma tillbaka till. Är ju extremt mycket turism så man kan hitta billiga biljetter. Vad som facinerar mig så sjukt mycket är vilken bredd Thailand har. Att Nong Tao eller vilken annan bergsby som helst är samma land som Ao Nang, Krabi känns ju helt vrickat. Men så är det iaf. Vilket pangland jag har fått möjligheten att komma till alltså. Med de orden tackar jag och säger godnatt. Imorgon ska jag till PhiPhi och dyka!! WOWOWO! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela