Helena

Våga lev din dröm

GO VEGGIE

Publicerad 2013-04-08 04:42:48 i Mat,

Har tänkt att jag ska övergå till att äta mer vegetariskt nu när jag kommer hem. Startade precis en liten veggiegrupp på fb (om du är intresserad är du hjärtligt välkommen, tanken är inspiration och recept idéer). Jag kommer, nu till en början iaf, vara veggie på vilkoret att när jag lagar själv eller alternativet finns så väljer jag vegetariskt. Men är man på bjudning (eller bara är dödligt sugen på blodpudding) Så är kött inga problem. Man måste ju börja någonstans och dessutom är det inte waste of time att välja vegetariskt ibland. Varje situation där du gör något bra är positivt (i alla möjliga sammanhang), det nollställs inte nästa dag om du äter köttbullar! 
Anledningen är absolut att det är mycket mer miljövänligt att äta vegetariskt. Sen har jag dessutom fått se hur det går till i slaktprocessen och även ätit de delar av djuren som vi i sverige är alldeles för fina för att ens smaka på. Har dessutom levt väldigt vegetariskt i Thailand då kött är dyrt och det har funkat fint. Kommer äta fisk ja, men inte någon rödlistad här inte!

Det här ska jag laga. Bönsallader, falafel, spenat och feta ost lassange och soltorkad tomat och oliv paj. Soppor på rotfrukter och bönor kommer också att ätas mycket känner jag på mig. 
Så inspiration är hjärtligt välkommet, ni kommer säkert få se mina underbara kreationer här framöver så ni kanske också blir peppade, på att iaf äta vegetariskt en måltid? PEACE

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-04-08 13:48:04

Det där med att allt inte nollställs om man äter kött ibland är verkligen en bra tanke :)

Jag tror att många låter bli att vara vegetarian just för att man ser det som ett så stort projekt och att det är svårt när man ska bort osv... Men man behöver ju faktiskt inte vara vegetarian på heltid för att göra en insats. Tänk om alla bara åt vegetariskt ibland, va bra det skulle vara ;)

Dagens middag blir efter din inspiration vegetarisk lasagne! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela