Helena

Våga lev din dröm

intressant

Publicerad 2013-04-08 05:09:00 i Träning,

1 påse jordnötter (100 g) 
     57 min. (630 kcal)
1 brownie 
     27 min. (300 kcal)
1 snickers 
     25 min. (280 kcal)
1 påse godis (blandat)
     24 min. (271 kcal)
1 fralla med smör och ost
     19 min. (257 kcal)
1 äpple
     4 min. (45 kcal)
1 morot
     2 min. (18 kcal)
Hittade precis en kul sida, aktivträning.se med massa  roliga artiklar, tränings- och kosttips (och recept). Bl.a. en guide i kaloriförbränning i samband med löpning. Det här är för en man på 80 kg och alltid är det ju individuellt. Tycker också att uppgiferna är lite luddiga meeen man kan ha det som en riktlinje. Enligt det här betyder det alltså att om man äter 10 kcal så förbränner man det på 0,9min alltså ca en minut när man har en hög puls som t.ex. vid löpning. Så om man håller igång i 60 minuter, ett danspass, träningspass, jobba i trädgården, promenad eller vad som. Så förbränner man ca 600 kcal. En jordnötspåse eller ja, 33st morötter! 

Har nämligen tänkt att sätta fart med träning nu när jag kommer hem och så är det kul när man planerar att veta hur mycket man gör av med! Vet att genomsnittliga rekomenderade dagliga intaget för en kvinna är ca 2 000 kcal, man måste räkna in att man hela tiden förbränner kalorier. När man tränar -> mer kalorier förbränns, mer mat in, annars kommer man efter någon vecka inte orka fortsätta med sin träning. Ät och var glad. Träna och må bra!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela