Helena

Våga lev din dröm

update - never too late

Publicerad 2013-04-01 16:49:33 i Vardagsbabbel,

Jag lever och är inte död. Har förflyttats via natttåget till en stad jag aldrig kommer glömma. Bangan finns det mycket att säga om, många fina bilder som kommer och minnen jag sparar. Efter tre otroligt intensiva dagar med mina två härliga vänner förslyttade jag mig med nattbus från hufvudstaden till Krabi. Kom fram imorse och fixade gratistaxi och hittade hotell, klarade teorin på dykarskolan och har sedan haft det sjukt skönt med sol, bad, träning, massage och middag. Första gången jag semestrar själv. Resa själv - ja, men semstra. Dock ska jag börja dyka imorgonbitti och hoppas på någon vän. Annars har jag det rätt bra och om fem dagar befinner jag mig i svearike igen. Knas i hela ballongen. Så ska njuta av mina tre kommande dagar här i ao nang (fast olika öar utanför eftersom vi ska dyka) så ses vi alla på arlanda den 6e vid niotiden på kvällen, okej?
En stor händelse som jag inte glömt är att min käre käre bror blir vuxen idag. Jag är ju typ sjutton i min hjärna, och nu är han arton? Tiden alltså. Här kommer därför några guldkorn från goa tider. Om du läser Johan, så grattis på din dag! Och alla ni andra som läser, glöm inte gratta och gör något kul åt honom för min skull! När jag kommer hem ska jag fira honom ordentligt! Men fram tills dess ger jag er alla fria händer att överraska honom!! Nej nu ska jag sova. Mina ögon är tunga som stenar. Ja, berättar senare varför! Hej svejjj!!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-04-01 23:35:23

Kära Helena! TACK för de fina bilderna på Johan! Vi har firat Johan idag lite stilla! Tyvärr har han haft 39 grader på sin födelsedag... Det blir lite annorlunda!

TACK för paketet till honom! Det var en superfin hälsning som värmde!

Jag är glad att höra av dig! Hur kan jag bäst ha kontakt med dig? Detta känns lite offentligt... Men vill gärna ha en kort kontakt med dig varje dag nu när du är ute på egna äventyr!

Tänker på dig!
Kram

Svar: vi kan skypea ikväll!! :) hör av mifg till pappa på whats app! :) <3
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela