Helena

Våga lev din dröm

tänkvärt

Publicerad 2013-08-19 21:30:14 i Vardagsbabbel,

Difficult and largely unspoken...For the children! 

The first image makes reference to pedophilia in the Church, second child sexual abuse in tourism in Thailand. The third refers to the war in Syria, the fourth image refers to trafficking in organs on the black market, where most of the victims are children of poor countries. The fifth refers to free U.S. weapons... And finally, the sixth image refers to obesity, targeting the big fast food companies.
 
Blev berörd när jag läste texten och såg bilden. Påminner verkligen om att helt oskyldiga får ta smällarna i konflikter. Det att korsen gestaltas av förtryckaren gör att bilden blir annorlunda och stark. Jag drar paralleller till Jesus som var oskyldig som ett barn som blev korsfäst. Stark bild hur som helst.

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-08-19 23:48:47

En väldigt bra bild+text! Väcker många tankar... Var kommer texten ifrån?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela