Helena

Våga lev din dröm

avslut

Publicerad 2013-02-25 15:05:00 i Vardagsbabbel,

Den här lilla killen är så bra på att få mig att må bra. Han är så himla snäll, lillplutten. När han ser att jag är irriterad eller fundersam så förklarar han och uppmuntrar, idag berömde han mig för att jag hunnit med så mycket. Hur kan en elvaåring uppfatta sånt? Han har börjat samla pengar till att åka till sverige också. Har inte hjärta att berätta hur mycket det kostar... Ikväll fick han dock agera danselev, men han skrattade mest och jag svettades. Kul hade vi i alla fall!

Är som sagt färdig med låtlistan, nu har jag gjort ungefär halva koreografin. Kulkul. Har också läst klart allt jag ska göra i GlobalRespect inför nästa uppgift som är om demokrati. Vi ska skriva om demokrati i landet vi befinner oss i utifrån något plan (hela landet, i staden/byn, i organisationen; kyrkan/skolan eller personplan) Klurigt. Jag funderar på att skriva om den oskrivna odemokratiska lagen/normen att männ är bättre och bör visas mer respekt än kvinnor. För det är något jag påminns om varje dag. Vi får se.
 
På hostellet var det förresten inga barn, så gött egentligen att jag liksom får reda på det när jag går dit och ska vara där. Nu är jag så van så kände det ju redan på mig att de inte skulle vara något idag. Men ni förstår slappheten, sabaisabai. Skulle vara så skönt om sverige också kunde varva ner lite. Jag kommer känna mig som en sengångare i hjärnan!
 
Ikväll ska jag sova riktigt tidigt, blir ju trött av att gå upp 5.30 och skutta omkring! Ser fram emot min yougurt och jordgubbsfrulle imorgon! Hihi! Hejdå från sengångaren i hjärnan, ta hand om er fina vänner. Njut av era dagar som ni får. Imorgon kanske allt bara stannar, vem vet? Puss och hej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela