Helena

Våga lev din dröm

dagen som gick

Publicerad 2013-02-20 15:39:17 i Vardagsbabbel,

Idag har jag promenerat innan frukost i morgonkylan och undervisat åk 4. Efter lunch hade jag ett möte med alla lärare och ledningen, jag pratade på thai i ungefär en timme om sustainable development dagen som är nästa fredag! Woho, bitana börjar falla på plats och ansvaret sprids ut på alla, yeah. Det jag nu egentligen bara ska hålla i, förutom alla trådarna, så är det en halvtimmes rörelse pass med hela skolan på morgonen! Så just nu sitter jag och väljer musik. Blir lite friskis-aktigt och kanske någon lek. Nej men det känns riktigt kul med projektet!
 
Efter det planerade jag för morgondagen, skrev lite på skoluppgift och sen var jag på hostellet. Riktigt lyckat idag! Lekte flaggan, vilken höjdarlek! Flaggan och pepparkakskull, sen sjöng vi lite också, för det har dom frågat efter. Började sticka också, haha, hostellmamman lärde mig ett nytt sätt, spännande. Tror att jag håller på med en mössa, men är inte riktigt säker. Inge vidare fint garn, men kul ändå. Nu ska jag sova, och njuta av dagen imorgon!
 
Här kommer tänlvärt citat, läste det på Bellas blogg, dock är det Dalai Lama som talar (bra blogg, titta in - http://isabellemariachristina.blogspot.se )
 
Människan offrar hälsan för att hon ska tjäna pengar.
Sedan offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan.
Hon är så angelägen om sin framtid att hon inte njuter av nuet.
Följden blir att hon inte lever i nuet och inte heller i framtiden.
Hon lever som om hon aldrig skulle dö.
Och så dör hon utan att någonsin ha levt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela