Helena

Våga lev din dröm

fastan är här

Publicerad 2013-02-13 03:25:00 i Vardagsbabbel,

Idag är första dagen i fastan. Därav bilden på hostelgrisen (?)
Fastan innebär att man ska avstå från något och fundera på vad det viktiga i livet egentligen är. Avstå från något du tycker känns självklart. Ta bilen, äta kött, använda internet, snooza alarmet. Anta utmaningen. Bestäm dig för något som du brukar göra, gör inte det, sätt upp en tidsgräns, en vecka, en månad. Och så tar du mer tid för att fundera på vad som verkligen är viktigt i livet i stället. 
Själv ska jag med start imorgon gå upp en timme tidigare, 5.30 och gå på morgonandakt som hålls varje dag. Mer tid för tankar, böner och lovsånger i mitt liv! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela