Helena

Våga lev din dröm

goa rutiner

Publicerad 2013-02-06 15:41:44 i Vardagsbabbel,

En riktigt go rutin jag kommer sakna är morgonkaffet. Jag har på mig mina sockor, min storagråavarma flis, min stickade mössa och mina orange crocks. Promenerar iväg med min kopp nescafé ut bakom huset och ser solen gå upp i dimman på fälten. Så vackert fint och tyst. Tystnad är verkligen något jag uppskattar.
 
Speciellt efter en dag som denna. helintensiv och härlig, men ack vilken ljudvolym i dessa ekande klassrum. Dessutom har jag haft sång i varenda moment idag, båda lektionerna, leken på hostellet och så skulle vi sjunga på hostellet! Är alldeles hes, tekniken försvinner liksom i volymen som krävs, haha! Men det är kul, så värt är det! 
 
Har börjat klura på projekt jag ska göra med skolan också. Inom området Sustainable development, ska se om det går att ha något med det på skolan, vore kul. Annars kan jag kanske vrida det till att passa in i projektet att lansera New Lifes produkter på nätet som jag ändå har som plan at göra. Eller ha ett English camp med Tijor, vore också kul. Vi får se, känns kul iaf! Nu ska jag sova, är en liten trötter som sitter i myggnät nedstoppad i sovsäck här nämligen. Hoppas det är bra med er alla. HEEEJ

Kommentarer

Postat av: Elisabet

Publicerad 2013-02-06 21:43:01

Kan riktigt se dig framför mig där du sitter med händerna kupade kring kaffekoppen! Så kul att läsa om hur du har det och få följa lite av din vardag...
Kram Elisabet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela