Helena

Våga lev din dröm

helgen som gick

Publicerad 2013-02-19 03:22:00 i Vardagsbabbel,

Tiden i Chiang Mai gick i rasande tempo. Jag var överallt och ingenstans men han fixa med allt jag skulle hinna med och träffa alla jag ville träffa. Börjar inse att det inte är så långt kvar här i Thailand. Sjukt knäppt.
 
Konserten den 14e gick i alla fall jättebra, kidsen var verkligen duktiga och jag tror att dom tyckte det var kul att få komma till en storstad med mycket folk. Resan till Burma gick bra och jag fick ytterligare 60 dagar. Skönt. Tack för alla som tänkt på mig för den resan. Alltid lottdragning vid gränsen hur många dagar man ska få. Efter min 8 timmars bussresa fram och tillbaka åkte jag till PwohKaren hostellet och hängde med mina fina vänner där, sov över och firade gudtjänst med dom. Sen åkte några av oss, Tijor, Min och Yen, för att vara exakt och badade! Himla härligt, jag agerade simfröken. I Sverige är det ju självklart, men här kan nästan ingen simma! Söndagkvällen spenderade jag med Amanda. Åt italienskt på restaurang, Så. Sjukt. Gott. Avslutade med fruktsallad och film hos henne (och massa godis) tillsammans med två av hennes vänner. 
 
Gårdagen spenderades resande. Igen. Började vid halv elva från Amanda. Röd song tao för att ta mig till gul song taosom tog mig till ett ställe som heter BanKat, där ifrån skulle nästa song tao ta mig till Nong Tao kl 1. Var i BanKat kanske vid 12, fick reda på att den som skulle till Nong Tao då inte gick för ens kl 4. Jahapp, blev att vänta. Några vänner till familjen här kunde dock komma och hämta upp mig vid 3tiden, men det blev ju lite längre resande än vad jag tänkt mig! Blev sedan ett kärt återseende med fina familjen jag har här, hade med mig lite mat och små presenter som de blev så glada över. Sen busade jag och MeYo mest hela kvällen och jag känner att det här är helt rätt ställe att vara på. 
 
Har fått två fina brev också. Ett precis innan jag lämnade Chiang Mai, alla hjärtansdag post med en mjuk marabou mjölkchoklad (inplastad, tur!) och många fina ord. Och sen fick jag ett hit, det var helt dammigt lerigt och tillknycklat, men ett vykort från familjen har lyckats ta sig hela vägen hit till Nong Tao! Fantastiskt! Nu ska jag sätta fart, ska till skolan och kopiera upp dagens stenciler som jag har gjort, vi ska öva på vokalljuden. Hihi. Ha det fint alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela