Helena

Våga lev din dröm

karenfest

Publicerad 2013-02-23 15:04:00 i Mat,

Stickyrice, kött i massor och jordgubbsvin. Här känns det när det är fest i matväg till skillnad från i sverige där vi alltid äter lyx. Här är det det ris ris och ris som står på menyn, idag har jag ätit gris, kyckling och fisk och räkor.fest.Här ser ni kycklinggryta, och gristarmsröra.När man slaktat något använder man allt. Vi dödade en kyckling och kokade den hel. Sen högg vi upp allt i delar, huvud fötter inälvor adderade massa chilli och grönsaker och grytan är klar! Blir att man sitter och gnager, gott. Meeen gris tarmarna smakar ungefär som sega ringar av fett, tänk så.

Glad MeYo. Har verkligen blivit en extra lillebror. Kommer sakna honom.
Det har varit fest i hela byn idag. Är en familjehögtid och familjer samlas från olika byar hos sina morföräldrar för att fira tillsammans. Så när vi har gått omkring så ropar alla ame ame (ät ris ät ris) och så går man in och äter ännu en gång. Ganska likt sverige, man ses och äter tillsammans. Sen får man vit tråd lindad hunt sin handled för lyckönskan i sitt liv. Har typ armarna fulla av vit tråd och hoppas på ett bra liv alltså. Imorgon ska vi till Thailands högsta topp, kan ju hoppas att jag inte ramlar ner till exempel,.. haha! Ha de!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela