Helena

Våga lev din dröm

ledig dag

Publicerad 2013-02-08 04:21:43 i Vardagsbabbel,

Så himla gött känns det. Har verkligen haft full rulle, utan stress men alltid något att göra. Planera, laga mat, skolan, hostell. Blir skönt för min något hesa röst att vila sig i några dagar. 
 
Dagen är helt oplanerad förutom en engelskalektion vid 7 för några intresserade vuxna och kl 8 blir det plugg på skype med johan i kina. Annars en enda stor bubbla av vad byn och dagen har att erbjuda. Är sugen på att börja fota, kanske åker Dijay (mamman) till fältet, då vill jag hänga med, Adjan JanTip pratade om att han skulle bygga ett hus till en ny gris, jordgubbsfältet har jag inte besökt på ett tag. Promenera vill jag också göra. Tror det här kan bli en bra dag. 

kliv inte i leran var det som sa ja. Visdomsord. (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela