Helena

Våga lev din dröm

lördag

Publicerad 2013-02-09 15:55:00 i Vardagsbabbel,

Vad har jag gjort mer än att äta denna dag det kan man fråga sig? Inte mycket egentligen. Bylunket råder och man tar allt som det kommer. Har pysslat med lite allt möjligt, inrett duschen, målat naglarna, plockat och ätit kilovis med jordgubbar, powerwalkat (tur det) och fiskat.

Jaa, tror ni att vi fock något napp i den när lila kladdiga pölen?

Har tänkt på vad jag vill göra till sommaren och hösten utan större framgång och tänkt på två fina oförväntade möten jag hade igår. Ett var när jag var när jag gick bygatan fram. Klockan var väl runt fyra snåret och skolan hade slutat. Då hör jag Pi HELENAAA! Och ser några tjejer ur klass ett, dom kommer springandes och är helt överlyckliga att se sin fröken. Det blir jag alldeles varm av innombords. Det andra mötet var senare på kvällen när jag skulle ha lite engelska med några vuxna. Hade lite annat att fixa med, var inte så jättepepp. Men jag blev så positivt överraskad. Dom små herrarna var så idoga med att vilja lära sig skillnaden i utal på TH och T och att kunna säga my "favourite sport is ..". Så söta. Längtar efter nästa gång de får tillfälle att komma över på lektion. 
 
Nu sitter jag i mitt myggnäi, nedkrupen i sovsäcken och ska sova. Ska svara lite på mail och se vad som hänt här på infranätet ska jag göra, sen är det tack och gonatt. Hoppas det är bra med er alla. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela