Helena

Våga lev din dröm

nu är det kväller

Publicerad 2013-02-12 15:06:21 i Vardagsbabbel,

Känns bättre nu när jag fått leka lite. Repa sång och dans gick bra också. Nu har vi bara en kväll till att repa, sen åker vi till Chiang Mai och den stora konserten vi ska vara med på så vi ligger i hårträning! Men det är kul att ha mål att sträva mot!
Har tänkt på att jag tycker det är roligt med projekt, att planera och tänka ut hur det ska funka. Håller på med ett stort i skolan nämligen. Ska ha en "Sustainable Development Dag" med hela skolan, åk 1-6. Min idé - jag ansvarar. Stort lass men himla kul och spännande. Idag gjorde jag klart schemat för dagen, igår skrev jag ihop allt lektionsmaterial som jag ska gå igenom i nästa vecka då ska vi ha ett möte med alla lärare och ledning. Och veckan efter det smäller det. Krångligaste just nu är nog språket. Dock kan en lärare hyfsad engelska så jag ska gå igenom allt med henne imorgon så att hon kan översätta ordentligt på mötet.
 
Tanken med dagen är att barnen ska få en större förståelse och att det ska väckas nyfikenhet för vad hållbar utveckling är. Den globala uppvärmningen och den egna hälsan är de två stora ämnena för dagen. Inom det har jag bakat in bilkörning och koldioxid halten, värmen som stiger och isar som smälter, sophantering och vattnetskretslopp och att borsta tänderna och tvätta händerna. 
 
Schemat ser ut som följande:
9.oo-9.3o Movments
9.4o-10-4o Sustainable development lesson
10.45-11.45 Clean the school yard and the villgae and recycle together
11.45-12.00 Big Games. 6 stations with competisions about the theme.
12.oo-13.oo Luch
13.oo-13.3o Presentation of all the Teamsongs (that was made in the BIG GAMES) And presentation of the winner
Continure normal lessons.

Nu fick ni veta endel vad jag har klurat på det närmaste dagarna! Nu har jag tagit en iskall dusch och sitter nerbäddad. Ska försöka få lite mer sömn inatt är tanken! Är så tacksam att jag bor här och just här. Barnen på hostellet är så himla fina. Min familj här är så fin, naturen är fin och dom på skolan ger mig som sagt fria tyglar och litar på mig. Nu ska jag snart sova, imorgon ska jag ut på min dagliga powerwalk, fast innan frullen tänkte jag! Då hinner jag planera lektioner efter! Ta hand om er alla! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela