Helena

Våga lev din dröm

scoutdag

Publicerad 2013-02-22 16:25:00 i Vardagsbabbel,

Idag har jag rört på mig mycket! Då blir jag glad! Idag hade barnen nämligen en scoutdag, för mig som aldrig varit scout så blev det ju extra intressant att försöka tänka hur scouterna är i sverige och jämföra när jag inte vet! Haha! Vi vandrade iaf ut i skogen, barnen var indelade i lika grupper och gick till olika stationer, under eftermiddagen så höll jag  en av lekstationerna. Mycket spring och skrik och skratt, var heltrött och glad. Barnen här klagar verkligen inte om de gör sig illa. De fick springa stafett med ihopknutna fötter två och två. Endel ramlade verkligen på nästan gång på gång. I sverige är jag nästan säker på att de skulle börjat lipa och ge upp. Här barra skrattar de och ramlar igen. Gött.
 
Nu sitter jag nerbäddad, har blivit kallare igen då ett storregn svepte in och kylde ner allt. Igår pratade jag med fina elvira och idag med fina toppsin. Känner mig glad och nöjd, lite knas att jag snart ska hem bara. Nong Tao kommer alltid att vara ett av mina jordiska paradis. Tillsammans med utö och lugnet bl.a. Endel platser gillar man bara mer än andra. Så jag kommer att komma tillbaka hit i mitt liv. Garanterat. Nu ska jag sova, imorgon har jag min lediga dag. SOFT! Då blir det ju karenfest också, hej och hå, håll i hatten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela