Helena

Våga lev din dröm

skönhetsideal

Publicerad 2013-02-08 12:32:59 i Vardagsbabbel,

Har tänkt på det här med skönhetsideal. Här i Thailand smörjer alla in sig med babypowder för att bli blekare. Alla krämer de använder är whitening och de har alltid på sig heltäckande kläder, fast det är varmt. De vill ju verkligen inte bli bruna. Tyckte det var helknäppt och jätteöverdrivet. Men inser att vi i sverige inte är mycket bättre. Vi använder brun utan sol, går på solarium, och så fort solen tittar fram knäpps skjortan upp, alla vill sitta i solen.
Jag skulle säga att båda parter är lite absurda och patetiska. Jag ingår i det också ja. Vi vill så hemskt gärna vara det vi inte är. Men j när hösten kommer, eller vi tar en dusch så är vi ändå dem vi alltid har varit, bleka/bruna. Men man känner sig ju så fräsh när man får lite färg. Bara att acceptera att man är patetisk alltså.. Haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela