Helena

Våga lev din dröm

söndag

Publicerad 2013-02-10 15:52:54 i Vardagsbabbel,

Har haft en bra dag. Start med worship i morgonkylan innan frukost vid sju, sen går alla hem till sig och riset är precis färdigkokat. Sen åkte vi ut på utflykt till en annan liten by, invigning av en kyrka. Ganska långrandigt när man inte förstår ett ord på ca två timmar. Haha, livet som volontär. 
Häng här hemma, körde min dagliga powerwalk, ja börjar bli en vana nu. Jag gillare. Efter middagen så kom det över lite folk och vi samlades i köket runt elden, satt och sjöng lovsånger jag vet inte hur länge. Det var så mysigt och fint. Tänker att på ett sätt är det så mycket enklare att göra kyrka på en sådan här plats jämfört med stockholm. Alla bor ett stenkast ifrån varandra och livet är så mycket mindre stressigt. Känner mig ändå peppad att försöka få med mig lite av känslan här hem, till Norrmalm. 
Bilden därav att jag skulle pratat med brudarna idag och pojken, men ändrade planer på alla håll. Hade dock festligt värre för någon dag sedan när jag skypade med Kina, Frankrike och Sverige på samma kväll. Kan passa på att sova istället, vilken idé! haha. Hoppas ni har/får en fin söndag. 
 

Kommentarer

Postat av: Elisabet

Publicerad 2013-02-10 21:49:16

När jag läser om dig och ditt, hur du bloggar, skypar, mailar - kan jag inte låta bli att jämföra med min volontärperiod i Zaïre 89-90. Då funkade sällan ens den vanliga posten. Brev dök upp buntvis när någon svensk kom på besök - vilket innebar månader emellan varven. Möjligtvis gick det att kommunicera med omvärlden via kortvågsradio.
Och inte är det så grymt länge sedan ändå!

Svar: Oj vilken skillnad! Men jag tror att det är skillnad på Zaire och Thailand också. Eller mina två klasskompisar i Kongo har mycket mindre kontakt med omvärlden än vad jag har, knackit internett ugefär en gång i veckan och då är det nog inte att tala om något skype. Men utveckling har skett även där kan vi ju konstatera!
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela