Helena

Våga lev din dröm

stickyrice

Publicerad 2013-02-22 16:15:36 i Mat,

Har nu fått vara med om hur karenerna tillverkar sitt godis. Sticky rice, (såklart, allt dom äter är ju någon form av ris) eller karenpizza som någon en gång översatte det. Här är ett steg i proccecen. 

Och ja, liknar mest kobajs, smakar dock inte som det. Imorgon är det nämligen någon stor högtid så i eftermiddags var alla i full fart med att tillverka denna festliga rätt som man äter med söt creme. Vi har även köpt in två hönor som vi ska döda imorgon och äta upp. Har aldrig sätt det, haha, får se hur jag reagerar! Rispizzan är iaf god. 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela