Helena

Våga lev din dröm

bergen - karenmaten

Publicerad 2013-01-01 16:45:16 i Vardagsbabbel,

    
Kyckling på en eld. Annorlunda att se den så. huvud ögon fötter och allt. Frukost gjorde vi. Över eld och en gasplatta. "Restaurang" besök gjorde vi också, då fick vi äta lite nudelsoppa, phatthay och mangosallad. Den smakade jag dock inte, för min mage var redan i uppror..
        
Standard frukost. Ris, två grytor bestådende av rid med kryddor. En grönsaks och nudelsoppa och lite fett från gris. Do äter verkligen allt på djuren. Vi stekte t.ex i fett frånen gris dom hade slaktat för ett tag sen. Typ som margarin..
    Bröllopsmat. Mycket festligt i deras ögon. Ganska likt i mina. Ris. Rått kokött och lite annat griskött (tilllagat däremot)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela