Helena

Våga lev din dröm

bra helg

Publicerad 2013-01-27 14:41:00 i Vardagsbabbel,

Ojoj, vad jag trivs. Det är såhär det ska kännas och vara. Det här är idealet för mitt volontärarbete. Är så otroligt tacksam över att just jag har hamnat på just den här platsen! Har haft en guld helg. Ledighet och jobb är helt sammanflutet i detta liv. Man väver, pratar, jobbar på sin åker, ligger och sover, tvättar bilden, lagar mat, allt bara flyter ihop i en smet utan stress och ingen klocka. Man äter när man är hungrig och sitter framför elden när man är kall. Det enda som egentligen har en tid är kyrkan. Kl 7 idag var det en kortare andakt, sen gick vi hem och åt frukost, kom tillbaka vid tio och hade en längre gudstjänst och sen åt vi luch tilsammans. Eller först måste man ju laga den också, tillsammans allihopa såklart!
Har skypat sent jag vet inte hur många kvällar i rad med olika vänner och familjemedlemmar, igår patade jag visst med en häst. Har varit underbart men ikväll ska jag sova ikapp. Man går upp vid 6.30 här, även om solen precis gått upp och det är iskallt. Och imorgon börjar jag på hostellet!! Tjoohej va kul!! Hoppas det är bra med er alla, PUSS från en glad tjey på andra sidan jorden. ♥
 
 

Kommentarer

Postat av: evelina

Publicerad 2013-01-28 11:58:38

JAG VILL SKYPEA MED DIG, JAG SAKNAR DIG APAMYCKET<3

Svar: SKYPE IMORGON??? I ÖVERMORGON, TORSDAG??? FIINO SAKNAR DIG! <3
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela