Helena

Våga lev din dröm

gott nytt år

Publicerad 2013-01-01 16:59:43 i Vardagsbabbel,

Nu har jag bildbombat lite från de senaste dagarna. Hade ett väldigt bra en annorlunda nyår. Fick dock se lite fyrverkerier, ungefär fem stycken, och en stor nedräkning till tolvslaget från 20 till 0 på thai (jag hängde med (!!) haha). Så jag fick en liten del av det normala. Nyår kommer ju annars varje år i sverige. Är såå tacksam för alla de andra upplevelserna. Tijor är en sådan bra vän som tar med mig på äventyrl!
Nu sitter jag hemma, har kokat pasta och ätit för första gången på otroligt länge. Imorgon ska jag flyga ner till Bangkok och möta MAAAMMIIII!!! WIIHO! Ska bli så härligt!! ner till Koh Samet ska vi och bara ha det hur bra som helst.
Ha de gött alla!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-01-02 08:43:53

Gott nytt år! Vad härligt du verkar ha det, så fina bilder från byarna. Hehe bara maten där som kan vara lite.. jaaa.. annorlunda. Har du ätit skogsråtta än? ;) Vet du namn på nån av byarna? Var du med Tijor i den by som hon kommer ifrån? Har du varit i mae sariang än? :) haha jag har så många frågor! :):) Hoppas du får det fortsatt riktigt fantastiskt jättebra! Kram!

Svar: haha, ja maten ja! nej inte än, inte groda heller faktiskt. Dock apa och grisskinn med hår på!Jag har varit i Maesariang nu, Mae sot och meh la camp, pophra, omkoi, sop moei, meh kota, haha stavning på allt dessa är mycket tveksamt.. Jag ska med tijor till hennes by, meh kota första helgen i februari!
tack detsamma!! :)
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela