Helena

Våga lev din dröm

lång dag

Publicerad 2013-01-25 15:54:02 i Vardagsbabbel,

Varför låter lång dag negativt i mina öron? Det  har varit en sjukt lång dag på ett positivt sätt! Så otroligt många nya intryck. Känns redan som att jag känner familjen hur bra som helst och under eftermiddagen har jag hunnit plocka papaya från träd och åka motorcykel med 10åringen som chafför. Jag har hjälpt till på deras lilla åker och lagat karenmat. Känner mig så välkommen! Har också strosat runt för att lära mig hitta, finns typ två vägar som korsas på ett ställe, där är centrum. Dvs skolan, en liten affär och en extremt enkel bensinmack som mer är en stor dunk. Ska fota så ni förstår primitiviteten. Tog mig ca 15min att promenera genom hela byn, härligt. Har även planerat engelskalektion och valt låt till hostelldansen.
Det här är bilder från i förra veckan, har visserligen hunnit fota lite här men inte lägga in. Sa ju också att ni skulle få höra om förra veckan, men det blir lite mer glimtar i form av bilder.
Har hängt med MeJo efter att han kom hem från skolan, så himla mysig kille. Vi avslutade kvällen med att titta på MrBean, humor som funkar utan språk, heltlart. Nu ska jag lägga mig, är väldigt trött, har krypit ner i sovsäck redan. Inväntar bara att toppelito ska komma hem, har inte hörts på jättelänge! Hoppas det är bra med er alla. PUSS.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela