Helena

Våga lev din dröm

Mae kohta

Publicerad 2013-01-24 04:57:00 i Vardagsbabbel,


Trodde inte sånt här fanns längre. Men här tar dom bort skalet runt riskornen med hjälp av en vippbräda som med kraft från vattehjulet och floden dunsar ner i en kittel med ris. Jag var heelt amazed!

Vi var uppe på ett berg och fastade. Ingen mat på nästan två dygn. Ny erfarenhet. Spenderade egna timmar i den här lilla "salan" med utsikt ut över bergen. Sjöng, bad, läste bibeln, pluggade och sov.

Vårt lilla läger som vi slog upp, hälften sov i tält och hälften sov i sina karenhängmattor. Här har vi då snusmumriken som han så fint fick heta i mitt huvud. Ligger i sin hängmatta och spelar guitarr, passande namn?
 

Kommentarer

Postat av: Bella

Publicerad 2013-01-24 08:35:16

Heleniii! Du verkar ha det helt fantastiskt! Är så glad för din skull! Tycker att du är så himla cool som gör det här. Det är verkligen inspirerande. Kram!

Svar: Åh tack bella! Vad glad jag blir!! Det är helt underbart, bitvis. Endel grejer är jobbiga att gå igenom meeen, what doesn't kill you makes your stronger! Haha, vi måste ses när jag kommer hem, vill höra allt om Linköping!! KRAMAR
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela