Helena

Våga lev din dröm

new home

Publicerad 2013-01-25 05:43:35 i Vardagsbabbel,

Nu har jag sovit första natten i mitt nya hem. 
 Helena i försök till att krypa ner i sovsäck
Bilden beskriver känslan ganska bra. Sjukt glad, flummigt, iskallt (ånga ur munnen när man andas och vattnet när man tvättat dig dunstar i rök). Har kommit till en karenfamilj på fem personer. Just nu bor dock tre här, de två äldsta barnen bor på hostell. Pappan AdjanJonTip, mamman DåaJai och 10 åriga killen MeJo. Igår när jag kom satt vi och drack tee och pratade, dels om vad jag ska göra här, dels om allt möjligt. Familjer och språk. Deras engelska är mycket knagglig, här kommer jag defenitivt utveckla min Thai och kanske min Karen. Kul!!
 
Gick upp vid halv sju imorse, jag och AdjanJonTip promenerade till hostellet. Där bor 31 stycken 7-12 åringar, pyttisar!! (Bara två ledare är det + att de har en liten bebis att ta hand om, skulle aldrig funka i sverige!) Där kommer jag vara varje kväll måndag-torsdag från fyra och frammåt. Typ hjälpa till och dansa. Kyrkan som AdjanJonTip är pastor i tittade vi också på. Sen åt vi frukost här hemma igen, ris och nudlar med kål. Kolhydrader boooom, bara att vänja sig.
 
Sen fixade vi internet åt mig. Vi gick till skolan, pratade med olika lärare. Jag ska undervisa engelska tisdag-torsdag. 1-2 timmars lektioner. I framför allt femman som jag fattade det. Fick med mig en stor perm hem med material jag kan använda, men som hon sa freestyle, freestyle! Fans möjlighet till power point och högtalare så det är bara att låta kreativiteten flöda! Tjoolahopp, jag är megataggad på det här! 
 
Byn är också verkligen en by, det är berg, ingen asfalt, kossor och fält överallt, jag bor i ett bambuhus.. Det känns som att det här var riktigt värt att kämpa för. What doesn't kill you makes you stronger, cheesy but riight? Puss på er, nu ska jag promenara omkring lite, äta lunch och börja dans och engelska planera!! SOOO LOOOONG
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-01-25 15:32:02

Åhh låter grymt vännen!! Så glad för din skull :D KRAMISAR

Svar: :D:D det känns grymt, tack för allt stöd, en sisädär 12 timmars tiskskillnad bort! :) KRAAM
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela