Helena

Våga lev din dröm

Nong Tao i lite bilder

Publicerad 2013-01-31 09:18:25 i Vardagsbabbel,

Har verkligen fotat urlite, blir så när jag vet att jag ska vara här länge. Här kommer iaf bilder på papaya, min lillebror MeJo, lite fält, motorcykel på bygata och sist men inte minst, något som meJo kallar Papricayang! Jag skulle kalla det pumpachips och bananchips. Är iaf hur gott som helst och plättlätt att laga! (ska lätt göra i sverige!) Vi har gjort dt flera eftermiddagar i rad, festligt värre.
Idag har min förkylning brutit ut ganska regält och känner mig sådär allmänt ynklig. Men har glatt volontärat i köket i skolan ändå. Åk6 från flera byar var här och skrev nationellt prov. Så massa lunch skulle lagas, alla ordinarie lärare och jag lagade mat. Mellan 9 och 13 höll vi på. Sen har jag sovit. Skrivit en text till kyrkan om min tid här som har överskridit halvtid!!! Say what?? Funderat på ett projektarbete vi fått av skolan har jag också gjort så att det knakar och nu ska jag börja packa. Ska ju med Tijor och Min till Mae Kota i helgen! Sova över natten i Chiang Mai och köpa lite nödvändigheter till mitt liv här ska jag också göra. Men nu har jag sölat länge nog och ni har fått en klimt av mitt lilla paradis här. Ha en fin helg, datorn stannar här, kan inte släpa på den, måste ha minimalisk packning! PUSS&HEJ 
Här är alltså MeJo och några kompisar som har lagat det utsökta snackset PAPRICAYANG!! (fråga mig inte vad det betyder, något på thai eller karen, eller en mix eller ett försök till engelska!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela