Helena

Våga lev din dröm

the marvelous mysterious future

Publicerad 2013-01-12 14:23:39 i Vardagsbabbel,

Det lät väl spannande!? Det är för att det är spännande! Framtiden
är alltid spännande. Man vet aldrig vad som kan hända, men just nu råkar jag veta en glimt av vad som blir min framtid närmaste tiden. Nästa vecka ska jag dansa på New Life Center på måndag. Möte, Thai/engelska lektion och Hostell på tisdag. Onsdag-Söndag ska jag iväg med Otto till olika byar. Bl.a. vet jag att vi ska sova ute en natt uppe på ett berg. vandra upp till fots, sova under barhimmel och vandra ner dagen efter. Det blir upplevelse det.
 
Sen,.. badabamm, ska jag iväg på en längre period i en by. Allt från en vecka till två veckor till en månad till resten av perioden. Berodende på hur det känns. Det jag vet just nu är att det finns en skola jag kan hjälpa till i och undervisa engelska på dagarna, och ett hostell med yngre barn som jag kan vara i på eftermiddagarna. Tror det blir jättebra, PEPP! Dock vet jag inget om telefonnät eller internet. Troligtvis inte mycket kommunikation alls. Utmaning, som är lättare att anta nu än för två månader sen. Lite tankar och info om framtiden, som alltid ändå blir sabaisabai. Haa de, nu ska jag äta godis och myysa! 
 
(En peppad bild. Nytt år nya möjligheter, men även ny dag nya möjligheter. Det handlar bara om att bestämma sig!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela