Helena

Våga lev din dröm

100 sommardar

Publicerad 2013-06-03 10:21:00 i Vardagsbabbel,

 Ja hörrni, nu är det juni och jag sitter med sommarlovet framför mig. Möjligheterna är många och de spikade planerna få. Just det där med få spikade planer är ovanligt för att vara mig, och jag ser det som en möjlighet. Möjlighet till spontanitet och ostress. Ser fram emot studenter, grillkvällar, kubb&bubbel och brännboll. Lugnet, Utö, midsommar och kusiner. Roadtrip, båtsemester, strandhäng, firningar, utflykter, sol&bad. Äta glass och ha tunnatyger, kvällspromenader som är ljusa och massor av myggor. Sommar helt enkelt. 
 Alf Henriksson;
Var glad min själ åt vad du har
nu har du hundra sommardar
och detta är den första.
När solens lopp sin ände tar
då har du nittionio kvar
och någon blir den största.

Giv noga akt på var du står
i morgon blir med ens i går
det går så fort att vandra.
Lägg märke till att vad du får
är hundra sommardar per år
i morgon är den andra
 
Dikt som mamma brukar citera ur såhär i början av sommarn. Mysigt. Njut helt enkelt. Bilden tog jag för något år sedan i ett av mina små paradis här på jorden. Det var en junikväll i Lugnet, ni vet där ladugårdväggen flagnar, svalorna flyger och korna tuggar hö. Ditt ska jag spontana inom kort.

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-06-04 00:30:30

Åh så härligt det låter! Jag gillar din nya text om dig här, den är bra :) Detta inlägget var också inspirerande, sommar längtar jag också efter <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela