Helena

Våga lev din dröm

spelasjung och midsommarfirande

Publicerad 2013-06-24 21:29:00 i Vardagsbabbel,

Nu har det gått ett tag sedan sist. Mycket har hänt. Lägret har gått strålande fint, det är verkligen världens bästa läger. Mina danslektioner gick bra och stämningen på SpelaSjung går inte att hitta någon annanstans!
 
Midsommar firade vi på fina Utö, där vi även passade på att fira David&Jakobs födelsedag och Farfars&Majs silverbröllop så det har varit kalas alla kvällar! Silverbröllopet firade vi allesammans på Värdshuset dessutom, har aldrig varit där så det var extra kul (och lyxigt). Dansat loss på bakfickan och träffat Emelie som varit i Oslo hela året har jag också gjort. Dagtid har vi burit plank, timme ut och timme in. Vi ska nämligen bygga ett hus denna sommaren, själva, och första steget är att få upp allt på berget. Träningsläger, hej heeej.
 
Nu är jag hemkommen men imorgon bitti bär det av till Mormor och Morfar. Där ska jag vara veckan ut tänkte jag. Kan även meddela till min stora glädje att jag fått också fått sommarjobb! Jag ska jobba på Utö Bakgård, alltså bageriet på Utö! Börjar den 5e juli och jobbar månaden ut, ser jättemkt fram emot det! Så bara att komma på dagsutflykt till utö och köpa bullar av mig, ska bara lära mig kassan först! Innan det ska jag, förutom mormor och morfar då, åka på Almedalsveckan med Fairtade! Utbilda mig till teamledare och kampanja.
 
Myycket spännande är framför mig och ett högre tempo än planerat! Så kan det gååå! Hoppas det är fint med er alla! Njut av juni, då när sommarn är som bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela