Helena

Våga lev din dröm

monopolspelande med mjölk

Publicerad 2013-03-23 15:51:27 i Vardagsbabbel,

Idag har vi spelat thaimonopol både i eftermiddagsvinden med mjölk till vår hjälp och nu under Earth Hour fast då med ljus! Har även haft vattenkrig idag igen, jag tog en långpromenad också efter lite badmintonspelande under förmiddagen. Idag bytte vi ut chokladbollar mot svenska pannkakor vilket var minst lika uppskattat bland alla! och shit vilken mormors känsla jag fick. Dom hade perfekt jorgubbssylt och pankisarna blev riktigt lyckade, så om jag blundade kändes det nästan som om jag satt i mormors kök. Och ja, snart gör jag det också. Inom någon vecka. För ja, om exatk två veckor är jag hemma igen. Knas i hela huset. Nu ska jag sova dessutom, och juste. Jag lyckades få hela familjen att avstå tv tittande och vävande och allt, spelade monopol och guitarr och sjöng i mörkret istället. De vet inte ens vad Earth Hour är, fenomenet växthuseffekten eller regnskog som hyvlas ner, men ändå släkte vi ner i huset. Då är det väl klart att ni där hemma som är väl medvetna om alla möjlöproblem kan släcka en timme!? ANTA UTMANINGEN! Med de orden säger jag tack och gonatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela