Helena

Våga lev din dröm

nu åker vi

Publicerad 2013-03-15 05:03:51 i Vardagsbabbel,

Har sovit lite, blir så när det är något stort som ska hända dagen efter! När jag skulle förnya visum, tre timmar tror jag, när toppe skulle komma en timme, när jag skulle ha mitt stora projekt på skolan, fyra fem timmar. Sjukt dumt, för det är ju när man ska prestera som man behöver sömnen. Hm, verkar som om jag brås på min mamma. Dumt. Allt är iaf fixat nu. Här är stencilerna jag har nerpackade. Tijor har våran narniastencil, fint lakan jag har här va?
Nu ska vi bara handla ägg, för att kunna kasta på varandra i en lek. Fick kommentar om vad de har för typer av lekar här, och det är mycket fokus på att skämma ut och skrämma personerna som deltar. Haha, väldigt lustigt, kul att titta på inte lika kul att vara utsatt. Vet inte riktigt om det skulle gå hem i Sverige! (vi kan testa?) Om ni har tid över i helgen kan ni väl tänka på mig, är ändå 30 barn som jag och Tijor ska ha ansvar och underhålla!
 
Hoppas ni får en bra helg, njut av era liv. Gör det. Tänkte på det igår, va härligt det är att få vara ung och ha allt framför sig, kunna göra vad man vill. Nästa tanke blev. Vi har alltid allt framför oss. Det som hänt har hänt, om det så är 10, 20 eller 50 år som ligger bakom oss så ligger det bakom oss och de dagar, månader och år som ligger framför är alltid påverkbara. Det är bara det att det är så många som slutar att leva. Glömmer att varje minut ät påverkbar och nästa ögonblick är ett oskrivet blad. Gör det du vill av ditt liv, var den förändringen du vill se i världen. Livet handlar om att våga, våga ta steget ut i det okända ibland. Lämna trygga bubblor och miljöer. Om du inte ger allt kan du aldrig få allt. Hm. Ja. Ungefär det jag vill önska er i helgen. Och gratta min pappa som fyller år på lördag! Grattis pappa (om du läser) Hejdå på er!
 

Kommentarer

Postat av: papi

Publicerad 2013-03-16 08:57:42

Tack Helena. Jag har x-49 spännande år att se fram mot! Just nu har jag legat och väntat två timmar på min uppvaktning. Alltid svårt att sova när något stort ska hända :)

Svar: Hihi! Du är som ett litet barn som ligger och väntar på födelsedagstårtan! :) Glad att presenten passade!
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela