Helena

Våga lev din dröm

onsdag

Publicerad 2013-03-13 02:21:03 i Vardagsbabbel,

Med saknadkänsla i maggropen så har jag
 sedan i går eftermiddags när jag landade hunnit med att skriva klart två skolarbeten, och det tredje är nästan färdigt. Jag har tagit mig i kragen och sökt lite somarjobb. Jag fick reda på att Togoresan inte kommer bli av i sommar när jag skypade med Thierry (som dock alltid är en slöning i alla fall!) Hann gå en långpromenad i kvällssolen också, tycker om att gå. Dels är det bra träning och dels så rensar jag tankarna. Hinner tänka. Jag lyssnar aldrig på musik när jag är ute och går, tankarna blir som ett virr varr sin egen musik. Tillslut vet jag inte vad jag tänker på, tänker på ingenting och det är så skönt. 


Idag ska jag hänga med Tijor. Vi ska planera inför engelskalägret som vi ska ha i helgen! Måste också ta reda på om jag kan skicka hem saker med posten. Kom hit med 20kg, skulle vara förvånad om jag har mindre än 40kg nu! Ska ju också backpacka sista veckan och då skulle det vara skönt att inte behöva släpa på tre gigantiska väskor utan en behändig med det jag behöver för just sista veckan då! Nu ska jag ut på min morgonrunda och sen äta frukost.
Ha dé!

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-03-14 12:46:27

Sawatdii kha! Så kul att läsa om allt du skriver! Verkar som du har det toppenbra och hoppas du får en riktigt fin sista tid i Thailandet! :) vart ska du och Tijor ha engelskaläger? Lycka till med det! Kram johanna

Svar: Vi ska ha det i Mae Sariang faktiskt! Grym kul, har planerat i två dygn konstant nu! :) tack så mycket, hoppas vi ses i sverige sen :)
Helena

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-03-15 17:05:58

Åh va kul! Det var nästan det jag tänkte! När vi var i Thailand i somras pratade alla om att de verkligen saknade engelskalägren mest så de kommer bli hur glada som helst :) hälsa hostelfamiljen och alla våra gamla elever! Kram :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela