Helena

Våga lev din dröm

Planerandet startar igen

Publicerad 2013-03-19 02:19:00 i Vardagsbabbel,

Inte ska man ha det lugnt och tråkigt nejnej, nu eller redan när jag kom hem igår eftermiddag så började jag planera inför mitt hejdåkalas/svensk-kväll som är på onsdag, alltså imorgonkväll! Mat ska handlas och lagas, köttbullar och brunsås! (RECEPT PÅ BÄSTA EFTERFRÅGAS??) potatismos, sallad (alltså ja, helt vanlig sallad med tomat och gurka, de kommer tycka att det är såååå konstigt). Efterrätt blir chokladbollar och grillade bananer med choklad i. Sånger och andakt ska planeras och förberedas, Lekar ska planeras, tack- och min-tid-i-thailand- och hejdå-tal ska skrivas, samtal ska ringas, Så jag har endel att fixa med denna dag!
BIld från EnglishCamp, med den mysiga leken ät något äckligt utan att se vad det är + att det är någon annan som matar dig, på tid. 
Efter att jag och Tijor kom hem igår, vid fyra tiden så kom Amanda hem till mig. Vi simmade i en timme och åt världens pangmiddag (mozzarella och tomatsallad, fetaost och vattenmelonsallad och salami & parmaskinka, Hallelujah!) Sen hjälpte hon mig att planera inför onsdagskvällen. Så hela den svenska andaktsdelen är klar med sångval som fungerar på både svenska, thai och engelska. Riktigt mysigt att ha henne här, nu har hon precis lämnat huset, påväg till jobbet och jag ska ut på morgonrundan för att sedan ta tag i, ja allt det åvanstående! Tjolahopp och hejjj!
 

Kommentarer

Postat av: Elisabet

Publicerad 2013-03-19 11:47:12

Önskar dig ett riktigt bra avslut Helena! Och välkommen hem, när det är dags! Stor kram!!!

Svar: Tack så jätte mycket! :) Har lite sverige längtan må jag säga! Stora kramar!
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela