Helena

Våga lev din dröm

tillbaka

Publicerad 2013-03-21 15:22:21 i Vardagsbabbel,

Nu är jag tillbaka i mitt underbara Nong Tao. Gårdagen var sjukt intensiv men kvällen blev så lyckat så det var värt det! Tijor och Pii Oil kom och hjälpte mig att laga mat från halv tolv på dagen. Vi höll på till fyra. Har nog aldrig stått så länge i ett kök. Vi gjorde köttbullar på 2kg köttfärs och potatismos på enorma ungspotatisar. Brunsås i massor av liter och sallad i mängder. Var himla orolig att det inte skulle bli gott, men ojoj, det blev det!
Hejdåkvällen var jätelyckad. Vi åt svenska maten och karenmat, vi hoppade säck och sjöng räven raskar över isen (med alla rörelser). Vi tävlade om att bita på ett äpple i en hink med vatten och sen hitta djungelvrålet i skålen fylld med mjöl och hade andakt med mina favoritlåtar som finns på både svenska engelska. En riktig pangkväll. Är så glad över alla som kom! Efterrätten var förresten grillad banan med choklad och chokladbollar, behöver jag säga att jag var mätt när jag somnade?
Efter festligheterna sov Amanda, en vän till henne, Tijor och James över. Det är nog ganska värsterlänskt att sitta i tre timmar och dricka tee (äta upp resterna av chokladbollarna) och prata om dittan och dattan för det var vad vi västerlänningar gjorde in på sena timmen. Otroligt härligt att få babbla på om livet i Thailand och tänka tillsammans om allt. Men det ledde dock till ännu en natt med aldeles för få timmars sömn. Tänker att det faktiskt inte gör någonting. tar igen det nu denna sista vecka. Buhu vad sorgligt det kommer bli att lämna familjen här. Var så himla gött att träffa dom nu! Ojoj. Men nu ska jag njuta av denna vecka. Jag och MeYo har redan börjat planera alla möjliga crazy påhitt. Till exempel tycker han att vi ska fira SongKran (Thailands största och roligaste festival enligt alla, vattenfestivalen) , som jag missar med några dagar. Gulle. 
 
Nej nu ska jag ta igen timmar, här går man ju upp tidigt också. Tack och hej för mig! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela