Helena

Våga lev din dröm

vilken pang dag

Publicerad 2013-03-01 14:20:35 i Vardagsbabbel,

Håll i hatten vilken pang dag jag haft idag! Det har gått i hundra åttio från 6.30 tills nu, 20.00. Men oj va kul, och oj va bra det blev och samtidigt himla skönt att få andas ut. Och då inse att imorgonbitti kl 7 åker jag här ifrån. Visst kommer tillbaka och hämtar det sista, men det är om dryga två veckor, inga kids finns det då och jag kanske har fem-sex dagar bara. S.J.U.K.T. 
 
Ska berätta om min stora dag! Började med dagliga promenaden, frukost med MeYo och sen gick jag till skolan. Fixade och pratade med lärare för att se att alla var med på noterna. Vid 9 skulle jag dansa och trots otaliga checkar med ljud och timmars fixande från min sida så krånglade ljudet. -.- orkar inte ens bli trött. Teknik är inte min grej. Dock löste det sig och vi kom igång med mitt friskis pass. Barnen verkade tycka att de var kul, fick ny energi när Gagnam style kom på, så det var väl ett bra låtval! Sen hade alla lärarna lektion en timme med materialet jag skrivit ihop. Var kul att gå omkring och fota och se hur var och en hade gjort det till sin grej. Sen var det sopsortering på schemat. Alla barn fick platshandskar och vi plockade skräp på skolgården och i hela byn. Blev många fulla sopsäckar som far till Chiang Mai i helgen. Kul att se deras stolta ansikten när de tömde ner vad de hade hittat i de olika säckarna. 
 
Vid det laget var vi ikapp i min fina tidsplan igen, men alla behövde en rast. Dom är inte vana att ha det så intensivt. Så det blev lunch med närproducerad mat. Efter det drog BIG GAMES igång. Som en stor klasskamp, sex stationer, sex klasser. Tävlingarna var alltifrån att gå skottkärra, förflytta vatten, källsortera på tid till att skriva en sång. Det var bra att vi tog det efter lunch. Behövdes energi för att orka med att springa och leka så mkt, plus att det drog ut på tiden. Men kul hade dom och lärde sig kanske något på kuppen. Man kan ju hoppas. Sen fick alla lagen uppträda med sången/hejjarramsan de skrivit och pris (30st tandborstar) delades ut till den vinnande klassen. Jag höll ett litet tack- och hejdå tal och fick massa kramar och vipps så var det slut. 
 
Glad och trött åkte jag med James (australienaren som också volontärar i skolan) och MeYo till James by där som har en sjö. Det badet behövdes. Vi fick skjuts hem av hans familj och nu har jag precis ätit middag och ska börja packa och hinna umgås med fina familjen här. Ta hand om er vänner, glad fredag.

Kommentarer

Postat av: Elisabet

Publicerad 2013-03-01 20:27:32

Låter som du fått lite inspiration av Utmaningarna på Spela sjung lägret?! Kul!!! <3

Svar: Det var dröm idéalet! Alla gånger!
Helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

Just nu befinner jag mig i Mexico på utbyte. Tanken är att jag ska plugga statsvetenskap och spanska. Jag har en dröm om att få möjligheten påverka andra människor i en positiv riktning, kunna förbättra den här världen och sätta avtryck. En vacker dag ska jag rädda världen. Du lever nu. Du har ett liv här, varje dag och varje stund är en ny chans att göra något bra av ditt liv.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela